Jungle, afscheid en mountainbiken

Hallo allemaal!
Dat is lang geleden he!! Nou er is veel gebeurd hier dus ga maar alvast lekker zitten, pak er een zak chips bij en wat te drinken want dit gaat een lang verhaal worden:

Jungle:
Laat ik beginnen bij de Jungle, vrijdag 29 mei vertrokken Roos, Valerie, Katrien en Tessa naar de Jungle om even lekker cultuur en natuur op te snuiven en dit zou tevens ons laatste reisje samen gaan worden dus moesten we maar extra gaan genieten!
Zoals gezegd vrijdag vertrokken we rond een uur of half 12 in de nacht, met de bus naar het plaatsje Lago Agrio dichtbij deJungle. Hier moesten weeen paar uurtjes wachten tot ons busje ons in de jungle zou brengen. Maar hier in Lago Agrio kregen we een heuze freakshow!!! Niet alleen waren er honden met misvormde balzakken en anussen (geniet van je chips) ook liephier een man rond die al kruipend over de straat als een soort hond een verhaal liep te vertellen (zie foto voor een goed beeld)
Na dit rare spectakel werden we opgehaald en maakte we ons klaar voor een reis van 3 uurper busje en nog3 uur perbootje/kano.

Vermoeidmaar wel betoverd door de mooie natuur, kwamen weaan in ons 'kamp'.MijnJungle kriebels werden steeds heviger want ons kamp lag verscholen in de jungle aan een soort van lagune waar je alleen per boot kon komen en bovendien door een verscholen ingang, PRACHTIG!

Onze gidsgaf ons een korterondleiding enwees ons op ons hutje. Veelluxer dan een wc die op losse schroeven stond werdt het niet, maar dit maakte de ervaring in de jungle te zijn des tebeter!!! Geenelectriciteit (kaarsen zorgde voor licht) ijskoude douche met water uit de rivier en allerlei insecten die je aantuurde terwijlje aan het douchen was of lekker zat te kleien.....
Met als hoogtepunt eenaardig grote kikker die gezellig op roos der been ging zitten terwijl ze op de wc zat :p
Ook hadden we 2 huisspinnen zo groot als een mensenhand en met rare ogen die licht gaven als je er een fotovan maakte! (zie de foto's!)

Omdat we zaterdag pas laat aankwamen en we toch wel behoorlijk moe waren van de reis hebben we niet erg veel gedaan die dag. Wel werden er nog even kaaimannen (krokodillen) gelokt metverse stukken kip. Ditwas ergleuk om te zien!
Daarna zijn we gaan slapenom de volgende ochtend vroeg op te staan om vogels te spotten!

Zondag:
Het is zondag ochtend rond een uur of half 7 kregen we ontbijd en vertrokken we per kano(met motor) om vogels te spotten en misschien ook wel aapjes te zien.
Met slaperige ogen probeerden we de vele vogelsoorten te onderscheiden. We hebben onder andere toekans, papegaaien, slingeraapjes en gieren gezien. Daarna keerden we weer terug naar ons kampom te gaan lunchen. S'middags gingen we vissen op piranha's, dit is heel ergleuk om te doen, helaasben ik er niet in geslaagd een visaan de haak te slaan.... Roos,Tessa en Valerie wel (applaus)met veel geluknatuurlijk! Tessa was de meest gelukkige want die had later (op een andere dag)een piranha gevangendie wemet zun allen later lekker gingen oppeuzelen (lekker visje trouwens)!

Maandag:
Deze dag was wat rustiger. S'ochtend zijn we de rivier op gegaan om dolfijnen te zoeken, vogels te spotten en misschien ook wel apen of een luiaard te zien. Het meeste van dit hebben we gelukkig ook gezien! Alleen de luiaard hebben we niet gezien. Maar het meestindrukwekkende waren wel de dolfijnen! Ik heb nooit geweten dat er dolfijnenin de jungle leefden maar dat doen ze dus wel! Ze waren moeilijk te zien maar af en toe hapte er 1 naar lucht en zagen we zijn rug!Ookwas er een keer eentje vlak bij onze boot zodat je zijnflipper geluidje kon horen GEWELDIG!
In de middag gingen we een hike doen door de jungle, veel hebben we helaas niet gezien op een paar bomen na... Onze lokale gids liet ons nog wel zien hoe die van palmbladeren een rugzak in elkaar kon knutselen (en ik was de gelukkige die m mocht hebben!) en hij liet ons ook zien hoe je een val moet maken om dieren in te vangen. Veel boeiender dan dit werdt het helaas niet....

Dinsdag:
Ondanks dat dit een beetje mijn pechdag was, was dit wel een van de leukste dagen! s'ochtends gingen we weer een jungle tour doen, maar deze was een stuk interresanter en een stuk leuker. Het begon met een plant waar mieren in leefden die je kon eten en die naar limoen smaakten.... Nou ik had wel honger eigenlijk en dus taste ik toe... Best wel lekker warenze en ik heb er onderweg nog een paar naar binnen gewerkt.
Daarna zochten we naar kokosnoten waar een larve in woonde die naar kokos zou smaken...
En YES we vonden er 1 en het lekkere gerechtje kwam zo naar buiten kruipen. Nou na een paar gebedjes en een verafschuwd gezicht werkte ik het beestje naar binnen en kauwde er een paar keer op..... hmmmm lekker zeg, bij de eerste kauw barste hij open en een vies goedje kwam eruit, bij de volgende kauw barste het hoofdje ook open en konden mijn smaakpupillen genieten van een heerlijk sapje!!! Het smaakte wel een beetje naar kokos maar lekker was het bij lange na niet!!! BAH!!! Verder hebben we die tour nog capucijnaapjes gezien en allerlei insecten.

Mijn pechdag bestond eigenlijk vooral uit uitgleiden..... Ik ben4 keer uitgegleden:1 keer bij het hutje niet zo erg, 1 keer tijdens de jungletour niet zo erg, nog een keer tijdens de jungletour en toen had ik een stekel in mijn vinger niet zo erg, EN een keer terwijl we een boomstam moesten overbruggen met daarondereen meertje..... Tessa en Katrien waren er al ongeschonden overheen gekomen en hadden ook goed geluisterd naar de gids die ons had gewaarschuwd niet te hard te leunen op de stokken die naast de 'brug' zaten. Ik aan de andere hand had niet echt geluisterd naar de gids en ging (zonder af te kloppen) vol goede moed over de brug...... toen ik plots uitgleed en me wou vastgrijpen aan de stokken..... krak, poef, plonts en ik lag in het water. Mijn allerlaatste poging de boomstam vast te grijpen was mislukt en ik lag in het water (niet zo diep gelukkig maar toch!).... Door de hele jungle klonk gegil en gelach (niet afkomstig van dieren!) want Roos en Valerie konden zich niet inhouden (wel begrijpelijk).

Nou toen dacht ik dat ik wel evenkon wachten op een andereboomstam totde lokale gids de weg vrij had gemaakt om naar boven te komen. En ja hoor, krak, ook deze boomstam begaf het en plonts ik lag weer in het water!!!
De rest van de tour klonk er alleen nog maar gegiegel achter me en troostte de gids me door te zeggen dat ik de eerste was die ooit van die brug was gevallen, dank je! :p

Na deze tour gingen we kanoend (moeilijk woord) weer op zoek naar piranha's en Tessa had er dus een gevangen! Later zijn we naar een houten toren gegaan vanwaar je een aardig uitzicht had over de jungle. In de avond gingen we de piranha opeten en daarna weer naar bedje toe.

We hebben ook nog een lokale gemeenschap bezocht waar ik nog even heb lopen voetballen met kleine kinderen en waar we een beeld kregen hoe de mensen in dit gebied leefden.... kweet alleen niet meer welke dag dit was.... :p

Woensdag
Dit was de helaas alweer delaatste dag en bestond eigenlijk alleen maar uit de terugreis en denken aan de leuke dingen die we hebben gezien en gedaan!

Zo dat was de Jungle nu het afscheid:

Afscheid:
Donderdag was Michelle weer terug in Quito om de volgende dag terug naar nederland te vliegen. Om dit te vieren zijn we naar de Boca del Lobo (vertaald: mond van de wolf) geweest waar we heerlijk hebben gegeten!!!

Vrijdag was het helaas alweer de laatste dag voor de belgische meiden, aankomende vrijdag zie ik ze nog even maar we gingen toch maar alvast afscheid nemen van elkaar. Deze dag zijn Roos en ik wezen winkelen om kadootjes te vinden voor ze, en ook voor Anne die zondag jarig was. Daarna hebben we gekookt en sorry ik moet het toch even zeggen heb ik de sterren van e hemel gekookt!!! Lekkere aardappeltjes en gegrilde groentes a la moi!!!
Aankomende vrijdag wordt het helaas de allerlaatste keer dat ik Tessa, Katrien, Valerie en Roos zie......

Frown
Ik ga ze ontzettend missen, maarja gelukkigzijn Anne, Ilona en Simonehier nog en is het nog maar ongeveer 2 weken dat ik hier 'alleen' zit....

Mountainbiken:
Zaterdag ochtend vertrok ik samen met Anne om te gaan mountainbiken!!! En dit was ook weer geweldig!!!! Samen met een filipijns koppel waarvan de man was opgegroeid in nederland en nu on LA woonde gingen we naar de vulkaan de Cotopaxi (5897 meter hoog!!) een van de hoogste actieve vulkanen van de wereld! Na een rit van ongeveer 3 uurtjes kwamen we aan op de cotopaxi, op ongeveer 4500 meter hoogte (net zo hoog als de hoogste berg van europa de mont blanc). Vanaf hier was het plan om nog 300 meter hoger te klimmen, naar een huisje in de sneeuw! Ik was de enige die het huisje had bereikt en ben daar best trots op!!! Op ongeveer een kwart haakte de eerste 2 mensen af en na ongeveer de helft haakte Anne ook af, de gids besloot terug te gaan met Anne en de rest, maar ik wou per se de 'top' halen. Door de barre weersomstandigheden was dit toch best wel erg zwaar!!! Op mijn all-stars door de sneeuw was geen makkie en het was ook enorm koud, maar des te meer voldaan was ik toen ik eindelijk bij het huisje aankwam!!!! Een fatastisch gevoel ging door me heen en ik voelde me onoverwinnelijk!!!

Daarna naar beneden gelopen en toen ging alweer het mountainbiken beginnen van ongeveer 4500 meter tot 3200 meter naar beneden fietsen gaat heeeeel hard!!! Maar dit was wel erg gaaf om te doen!!! Met een prachtig uitzicht en ijskoude handen reden we door het prachtige landschap!!! Helemaal kapot was ik dan ook toen we bij het eindpunt aankwamen.

Na al deze inspanning zijn we in de auto gestapt en gingen we naar Quilotoa!!! Dit is een heel klein dorpje gelegen aan een van de mooiste uitzichten die ik ooit heb gezien en denk ik ook ooit zal gaan zien!Quilotoa ligt namelijk aan een vulkantschekrater met een meer erin!!! Ik heb er echt geen woorden voor!!!! Na een ijskoude nacht zijn wenaar de krater gelopen en hebbenwe een hike naar beneden gemaakt. Serieus wonderbaarlijk mooi was dit!!!De terugweg naar boven zijn weper ezel gegaan! Hele leuke en bijzondere ervaring was dit, om nooit te vergeten!!! Sowieso zal ik deze week nooit meer vergeten!!!!

Vele foto's later zijn we weer de auto ingestapt voor de volgende mountainbike tocht. Deze keer begonnen we vanaf een berg en reden we op een geasfalteerde weg,vanwaarje een prachtig uitzicht had opde cotopaxi (helaas was de top bewolkt). Tijdens het mountainbiken werden we nog achterna gezeten door honden, maar gelukkig deden ze nietsdan blaffen....
De autorit wasook heel mooi, het landschap ziet er prachtig uit met akkers en weilandendie als een soort lapjes stof aan elkaar een tapijt vormen die over debergen heel ligt!!Verderhebben we nog een canyon bezocht enals laatste nog eenvoedselmarkt.

Zo dan nu nog wat algemene dingen:
Deze week niet zo veel gewerkt... gelukkig had ik vorige week al veel ingeleverd zoals de map met alle vrijwilligersprojecten eneen groot deel van de promotiemiddelen. Nu is er eigenlijk niet veel meer te doen, de totempaalkrijg ik geen geld voor, en voor de rest is er niets.... Dus ben ik van plan extraspaanse lessen te gaan volgen voor de komende 2 weken... Dan vertrek ik eerder uit quito om samen met Pieter een duikcursus te doen aande kust, voor ongeveer een week! Heb ik al veel zin in, want er zijn walvissen en mantas en dolfijnen en waahhhhh ikkan niet wachten!!!

Woensdag ik er een voetbalwedstrijd Euador tegen Argentinie waar ik natuurlijk heen moet!!!! Ik ga samen met Anne en misschien gaan er nog meer mee!!!


Vrijdag dus de laatste dag van veel mensen...... pffff gaan we nog een keer uit eten en misschien nog uit?

Zo en dat was het wel zo ongeveer..... Hier isnog even een schema vanhoe mijnlaatste maand er waarschijnlijkuit gaat zien:

- 08 juni t/m 26 juni Quito
- 26 juni naar puerto lopez (aan de kust) voorduikcursus
- 3 juli start reis naar peru met als eerste stop Guayaquil
- 4 juli Mancora in Peru
- 6 juli Trujillo Peru (stad met inca overblijfselen)
- 8 juli Lima hoofdstad Peru
- 10 juli vlucht Lima-Cusco
- 11 juli incatrail naar Machu Picchu
- 12 juli terugtocht
- 13juli vlucht Cusco-Lima (v:15:50 a:17:10)
- 13juli vlucht Lima-Madrid (v:19:55 a:14:25*14 juli)
- 14julivlucht Madrid-Amsterdam (v:19:20 a:21:50)

Zo nou dat was m dan haha.....
Ik hoop dat jullie het hebben volgehouden tot het einde :p

Bedank vooral julliereacties en tot over ongeveer een maand!!!!

ciaaaoooo!!!

Reacties

Reacties

Ben

Klinkt echt super gaaf Marv! Lekker blijven genieten..
Alleen 1 zin snap ik niet...

"...Met slaperige ogen probeerden we de vele vogelsoorten te onderscheiden. We hebben onder andere toekans, papegaaien, slingeraapjes en gieren gezien..."

Wat zijn slingeraapjes voor een vogelsoorten?

Geniet van je laatste maand (en nog wat dagen) kerel!

Ciaoo, Ben

koen

jonge tog

ben blij dat je eindelijk hebt besloten een boek te schrijven.

ga het NU lezen :p tot over een uurtje

Nige

Ik zeg maar een ding:

Doe de groeten aan Messi!

Sonny

Marv, weet je HEEL ZEKER dat die datums van je vliegreizen kloppen?
Veel plezier daar nog!!

Sonny

datums= data.. haha...

Ben

Sonny, datums en data is beiden goed ;)

Martine

Wat een fantastische belevenissen Chinnie! Geniet er van! Liefs Martine

Pascal

Hahaha
- 13 juli vlucht Lima-Madrid (v:19:55 a:14:25*14 juli)
- 14 juli vlucht Madrid-Amsterdam (v:19:20 a:21:50)
Dat is dus geen 14 juli Lima-Amsterdam:D

Wat een gaaf jungle-verhaal zeg! Echt heel cool!
Je wilt me over een maandje vast wel leren hoe je een rugzak van bananenbladeren maakt he?!:P

Succes met je duikcursus!

Ciaociao!!

Daphne

Marv, helemaal top!!

Echt geweldig wat je (nog steeds) allemaal meemaakt... en heeel knap hoor om van die brug af te mieteren hahaha ;)
Mooie foto's ook!

Ik ben ondertussen al weer 4 weken (!!!) thuis en heb nu al weer zin om te gaan reizen.. pff.. :P

Marv, geniet er nog ff van!!!

Liefs, Daphne

rik

joo marvin! ik ben ondertussen in peru aangekomen, echt top hier!! we gaan elkaar dus wel net missen, maar helaas! heeeel veel plezier nog en we zien in NL wel wie de mooiste machu pichu foto heeft gemaakt haha!
hooi, rik

Barry & Manon

Hee die Marvin!

Wat een leuke dingen ben je daar aan het doen zeg!! Klinkt echt super allemaal, gelukkig dat het hele avontuur nog zo goed uitpakt! Beetje jammer alleen dat je vieze dikke witte wormen eet :P

Heel veel plezier nog met je verdere reis en geniet er nog even van!

Roos

Hey Marfje...

Mooi verhaal weer, al staan er wat dingen in die ik ook een beetje gemist heb ( niet die vogensoorten, wel heel scherp opgemerkt hahaha)

Jammer dat het afscheid er al zit aan te komen (vanavond al snik...)
gelukkig kan ik altijd terugdenken aan de val van de boom zodat ik weer een beetje blij word ;)

Je gaat t vast super hebben de volgende weken!!!
Al moet je het zonder mij zien te stellen :)

kuss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!