Vamos Ecuador!!!!

Hallo beste mensen!!!

Zijn jullie weer klaar voor een verhaaltje uit Ecuador? Zo niet, dan krijg je hem toch :p
Laat ik eens beginnen met mijn werk:
Nadat ik het grootste gedeelte vorige week heb ingeleverd heeft mijn laptop het begeven...helaas! Er is nu dus niets te doen op Yanapuma maar heb al een oplossing gevonden. Ilona en Simone werken beide op een school genaamd Camp Hope, deze school bied kansarme kinderen de kans les te volgen. Ik heb al een paar dagen meegelopen en vind het geweldig, die kleine schattige kindertjes!!! Bovendien bevorderd het ook mijn spaans want een andere taal kunnen ze natuurlijk niet spreken.

Dan: Vorige week woensdag zijn Ilona Simone en ik naar de wedstrijd Ecuador-Argentinië geweest en dit was SUPER gaaf!!!
Kaartjes waren vrij goedkoop (30 dollar) en waren makkelijk te verkrijgen. Rond een uur of 2 zijn we al naar het stadion gegaan en keken onze ogen uit naar alle geel geklede mensen die vol trots liepen te zingen en te dansen! Een waar spectakel en omdat ik natuurlijk niet achter kon blijven heb ik een ecuador outfit gekocht, compleet met T-shirt, ecuador muts, vlaggetjes op mijn wangen en een trompet! Naarmate het moment supreme naderdewerdt het weer ook een stukminder, helaas begon het dan ook te regenen en omdat hetstadion niet bepaald de amsterdam arena was zaten we in een gele poncho de wedstrijd te aanschouwen!
Maar dat drukte de pret niet! Luidkeels zongen de mensen om ons heen!

Van: Vamos Ecuatorianos, tot Si se Puede!!! Enorm leuk om iedereen mee te zien zingen en wij hebben natuurlijk ons keeltje ook blauw geschreewd!!! Helemaal nadat Ecuador de 1-0 binnenramde en het hele stadion ontplofte!!! Iedereen vloog elkaar in de armen en de mensen naast ons (niet helemaal nuchter) vielen van hun stokje! Maradona begon tot iedereens vreugd steeds chagrijniger te kijken en sterspeler Messi kon ook al geen potten breken.
Het feest werdt NOG groter toen Ecuador de 2-0 binnenschoot!!! Dit was een zeer belangrijkeoverwinning voor Ecuador want deze wedstrijd moest gewonnen worden om nog kans te maken op kwalificatie voor het wk in Zuid Afrika!

Na deze fantastische ervaring is het nu tijd voor de wat mindere ervaring....
Helaas heb ik afgelopen vrijdag dan echt afscheid moeten nemen van mijn belgische vriendinnen!!! Valerie, Tessa en Katrien vertrokken namelijk terug naar onze zuiderburen!
Alsof dit allemaal nog niet genoeg was ging Roos mij ook nog eens verlaten (niet helemaal want ik zie haar nog in Quito)!!! Na een vlug afscheid had ik het er wel even moeilijk mee en heb toen maar besloten met Simone en Ilona mee te gaan naar hun huisje iets buiten Quito.
Nu zit ik hier al een paar dagen en heb ik het hier erg naar mijn zin! Ik ben blij dat ik kan meelopen op Camp Hope en dat ik binnenkort naar de kust ga samen met Pieter om die duikcursus te doen!

Verder heb ik de afgelopen dagen wat gewinkeld, niet erg succesvol want ik heb broeken nodig!!! Ben namelijk erg veel afgevallen hier en al mijn broeken zakken af! Ik heb al een extra gaatje in mijn riem moeten maken, maar daar gaat je broek niet mooier van zitten. Helaas slaag ik er maar niet in een leuke betaalbare broek hier te kopen... ze zijn of te duur of enorm lelijk of ze hebben mijn maat niet meer!! Maarja wel leuke souvenirs gekocht en 2 leuke T-shirts!
Ook ben ik nog uit geweest met Simone en Ilona en een groep engelsen die ze hadden ontmoet in de jungle. Dit was een erg gezellige avond!

Gisteren moest ik er dan eindelijk aan geloven: we gingen naar het midden van de aarde oftewel Mitad del Mundo.... Normaal gesproken natuurlijk een bijzondere ervaring maar steeds had ik het gevoel dat dit weer zoon toeristenval was! Nou aangekomen op de evenaar bleek mijn vermoeden waar te zijn! Bah.... van die vreselijke, oude,bloedzuigende, aanstellerige amerikanen in van die visserspakjes en van die stomme hoedjes op!!! Ik kan er niet tegen pffff!!!! Ieder woord die ze uitspreken proberen ze danhopeloosin het spaans te vertalen maar hun stomme amerikaanse accent verraad ze toch!!! Het toppunt was wel een amerikaan die niet wilde dat de gids een foto van de oostkant van het monument maakte omdat hij een westerling was en per se een foto van de westkant wou hebben WHAAAAA!!!! Maarja genoeg over vervelende amerikanen! Mitad del Mundo was dus niet veel aan en zeker niet in de wetenschap dat het niet eens de èchte evenaar was!

Niet veel later zijn we er weer weggegaan om naar de, wat de lonely planet planet zegt, echte evenaar te gaan. Dit was een stuk interessanter en een stukminder toeristisch!Veel fabeltjes over de evenaarzijn niet waar maar ik heb het voor elkaar gekregen een ei op een spijker te latenstaan midden op de evenaar!! DitMOET dus wel echt zijn! Ik heb de spijker en het ei gebestudeerd en het was geen doorgestoken kaart!

Uiteindelijkwaren wedus toch tevreden en voldaan,terug naarons huisje gegaan!!!!


Zo dat leek me een mooie afsluiter!
Nogmaals bedank voor jullie reacties! Ik hoop dat jullie blijvenreageren!
De foto´s volgen snel!

Een flinke groet! Vanuit Ecuador!
(moet orgineel blijven hè!)

Reacties

Reacties

Nige

Yo Marv,

Lekker verhaaltje
Ik ben echt te jalours dat messi enzo niet in het echt heb zien spelen..

Gelukkig ben je alweer bijna thuis bij ons!

hahahaha

dikke kus en veel liefde Nikki en Nigel

Teresita

Hahahaha amerikanen PRICELESS man man wat mis ik het allemaal, maar hou me zeker op de hoogte van broekmaten, schattige kindjes en iedereen daar!

Dikke knuffels aan jou en iedereen daar xxxxx besitos

Jordi

Ey chin,

Leuk verhaal weer jongen! Die sixpack komt volgens mij ook wel goed, aangezien je allemaal nieuwe broeken nodig heb;)! Veel plezier daar nog de laatste paar weekjes! Kan niet wachten om samen een bierjte te drinken onder het genot van U2:P:D!

Tot snel en have fun!

Groetjes de Blonde God

Ben

Kerel, schiet eens op daaro, we missen je man!
Leuk om al je avonturen te lezen! Vind het erg leuk om te zien dat je het naar je zin hebt!
Balen van die chickies, maar daar ga je uiteindelijk ook niet voor he ;)!

Have fun kerel!

Spreek je snel!

Oja,, de gebeurtenissen hier.. koen heeft een vrouw van 30 aan de haak geslagen, hij zal het zelf wel even beschrijven hoe knap ze was.. toch Koen? :)

Martine

Hoi Chinnie!

Wat een leuk verhaal toch weer!
En ga eens eten joh, dan pas je je broeken ten minste weer. Hier in Sydney dat het totaal niet het geval, eerder tegenover gesteld haha.
Wanneer ben je weer in NL? Mijn stage hier zit er ook bijna op..
Super gaaf dat je naar voetbal bent geweest, jaloers!

Veel plezier nog en geniet!

Liefs Martine

koen

ajoh ajoh ajoh

wat een mooi verhaal weer marv, ik ben nog steeds een beetje jaloers op je :P, maar na wat je allemaal hebt meegemaakt kunnen een paar amerikanen je tog weer helemaal over de zeik krijgen, prachtig.

ik ben wel trots dat jeje belly er af hebt getraind :D nu allee nnog ff een si pack trainen ;).

hey chinees ik spreek je weer als je terug bent en veel plezier nog!

kus koen

ps. niet alles geloven wat ben zegt...

Ma

Hai Marvin

Nou nou wat spannend allemmal weer zeg.
Die voetbalwedstrijd was zeker wel geweldig voor jou.
Echt heb je daar in me gedachte al zien zitten in het geel haha.
En wat een ervaring lijkt me dat die kinderen pet je af hoor voor jullie wat jullie allemaal doen daar.
Maar Marvin niet te veel afvallen he mocht wel wat af maaaaar?????
Nou spreek je gauw weer
dikke kus van mij en geniet nog even.
groetjes Ma

Hendrik

Hey marv,
ik ben door al je verhalen echt zwaar jaloers geworden, het klinkt allemaal echt super cool. We hebben allemaal echt weer zin om met je te chillen en er gaat geen avond voorbij dat jij nog even genoemt wordt. Natuurlijk zijn we al aan het voorbereiden op werchter. ik hoop dat er weer een mooi verhaal met een aansteker komt:).

Tot snel knul,,,

hendrik

Iris

Hee lieve Chin!

Wat goed weer een berichtje van je uit de andere kant van de wereld te horen, alhoewel zover zitten wij in verhouding ook niet van elkaar vandaan..

Maar top dat je zoveel leuke dingen doet! En dat verhaal van dat ei op die spijker, bizar! Heb je er een foto van gemaakt? Blijf overigens maar wel gewoon lekker eten, heb je dat probleem van die nieuwe broeken ook niet meer nodig! En ik hier maar sporten als een dolle om jouw effect te krijgen.. Lullig!

Have fun, geniet ervan!

Liefs,Iris

Linda

Hoi marvin,
leuk om je enthousiaste verhalen te lezen. Geniet nog even de laatste weken. Het gaat allemaal al snel genoeg. Have fun! Kus, Ferry, Linda, Jesse, Thijmen en Merijn.

koen

jonge tog

dan zit ik geowon weer die foto serie te bekijken
zit weer die ene er niet bij
dat gerucht dat gaat wordt steeds duidelijker
30+ for life

haha

kus koen

Klaas en Marie

Hallo Marvin,
Wat een mooi verhaal weer.
En dan die foto,s leuk zeg daar in dat stadion,helemaal in stijl aangekleed.
Ook de foto,s met al die kinderen .
Wij zien hier al dat je leuk met de kids van Linda en Ferry bent, en je laat daar ook weer zien dat je een echte kindervriend bent.
Geniet nog even van jou tijd daar.
Groetjes en een knuf uit Doorn xx

Roos

He Marfje! ;)

Je had er zin in dit verhaaltje zie ik wel! Toch is Ronaldino live veel spectaculiarder dan Messi (alhoewel, lelijk is die zeker!)
Wat goed dat je nu moeder Teresa aan t spelen bent, een heel andere kant van je :)

En wat balen van je laptop, wie doet er zoiets??!!!

xxxx

Stephanie

Marvin!

Ben zo druk met het afronden van mijn eerste jaar dat ik helemaal vergeten was om weer is een keer op je site te kijken (kreeg natuurlijk wel steeds een mailtje van je maar klikte die steeds weg.)

Heb al je verhalen en foto's weer bekeken. Ziet er nog steeds super uit allemaal !
Vooral die klas met van die lieve, schattige kindjes. Mocht ik daar ook maar les geven. Lijkt mij een mooie ervaring!

Wens je nog heel veel plezier deze laatste weken.
Zal vast wel gaan lukken.

Heel veel liefs en tot snel!

Stephanie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!