Als een vis in het water! en Peru

Hallo!!!

Blup blup blup!!!!
Wat een heerlijke dagen heb ik achter de rug zeg!Hier een verslag van, het vertrek uit Quito,Puerto Lopez,Montanita ende eerste dagen in Peru!

Quito
Mijn vertrek uit Quito was iets minder leuk natuurlijk! Het was allemaal wat gehaast envlug omdat we opeens besloten naar de kust te gaan!Quito voelde wel een beetje als een thuis, ikwist waar alles was en heb er toch ongeveer 2 maanden gewoond!
Om 8 uur vertrok onze(Pieter en Ik) bus naar Puerto Lopez! Vlugben ik nogeven naar Yanapuma geweest en heb ik maria gedag gezegd! En op het allerlaatste moment kwam iedereen nog even naar een restaurantje voor een vlugge reunie/afscheid. Anne, Roos, Ilona en Simone waren er om gedag te zeggen en tot snelin Nederland! Ik ga ze allemaal missen en stiekem doeik dat nu al!

Puerto Lopez
Dan nu het mooiste stuk! Puerto Lopez! Hier hebben Pieter en ikpiekfijn maar dan ook piekfijn genotenvan de duikcursus! We kwamen aan op een donderdag. Vrijdag zijn we naar Isla de la Plata geweest omwalvissen te spotten en op het eiland waren blue footed boobies of zoiets.
Eenmaalaan boord van de'AmazingOne' voelde ik deboot op en neer gaan.... op en neer.... op en neer... ik probeerde mijn net gegeten ontbijd binnen te houden maar na een uurtje op zee moest ik toch even een kijkje over de railing nemen!Flats, daar ging mijn ontbijt naar de haaien(ha-ha!)! Lachend stond Pieter een beetje foto's te nemen van mij, maarja dat was het laatste waar ik me zorgen over maakte! Ik wou die walvissen zien!!!! En ja hoor daar waren ze!Wat een prachtige beesten zijn dat zeg!! Indrukwekkend om ze zo te zien! Zekwamen heel dicht bij de boot tot ongeveer 5 meter! Tussen mijn kotssessiesdoor(die had ik zo uitgekient dat ik iedere keer als de walvissen aan het duiken waren even ging kotsen entoen ze weer boven kwamen kwam ik ook weer boven!)heb ik een paar mooie filmpjes gemaakt!

Na dewalvissen gingen we een hike over het eiland maken, op het eiland hebben we veel vogels gezien!Die blauwe voeten, albatrossen enz! Hele mooie beesten en ook erg grappig want ze kijken jemet zoon onnozele blik aan en zijn absoluut niet bang voor je!

Zondag begononze duikcursus onder begeleiding van onze instructeur genaamd Xavier. Een erg grappige man die het zinnetje'ok man' welduizend keer heeft gezegd! Zondag begonnen we dus met duiken,dit keer in het zwembad in een ongelofelijk mooi resort!Na deze drukke dag kregen we boeken mee om te studeren. Jaja dat moest ook gebeuren! De volgende dag gingen we onze eerste 2 duiken maken in de open zee!
Fantastische ervaring is dit, de onderwaterwereld is prachtig en wehebben prachtige vissen en koraal die dag gezien!
Helemaal bezeten van duikenwilden we het liefst de volgende dag weer gaan duiken, maar helaas hadden we die dag nodigom te studeren en de theorie door te nemen...Donderdag was het weer tijd om te gaan duiken en daarnahet examen te maken! Deze keer gingen we ergens anders duiken endeze plek was NOG mooier! WOUW zeiden pieter en ik tegelijk toen we weer boven waterkwamen! Op de bodem van de zee leek het wel een tuin vanzacht koraal! Prachtige vissen, groot en klein en zelfs een enorme zeeschildpadgezien! Fantastisch!!!! En het hoogtepunt was weltoen we weer naar boven gingen, er kwam een wolk met rode algen voorbij en dat maaktehet een prachtig schouwspel! Rood, groen, blauw, grijs, zwart allerleikleuren zag je WOUW!!!!

Later die dag examen gemaakt, en geslaagd!! JEEEJ nu hadden we ons Duikbrevet!
Er is natuurlijk nog veel meer gebeurd enwe hebbennog veel meer gezien maardan kan ik wel uren door typen!!!!

Montanita
De laatstepaar dagen van onze trip hebben pieter en ik besloten in montanitate verblijven. Dit is een klein surfersdorpje die een erg relaxte uitsraling heeft.S'avonds zijn er grote feesten en dit is dan ook een geliefd oord voor jonge mensen!We verbleven in een erg leuk hostel waar we een hele luxe kamer hadden!Meteen matras en een kist.... tsja dat was alles op de zolder sliepen we helemaal open maarja het kostte maar 3 dollar!!!!! Welheel gezellig en een leuke ervaring!We hadden mazzel want devolgende dag zou er een surfcontestzijn, maar omdat we een beetje verslaafd aan duiken waren zijn we die dag weer wezen duiken! En gelukkig maar want deze 2 duiken waren de allerbeste!!!! Geweldig zicht en geweldige vissen en een prachtigezeeschildpad die heel nieuwsgierig was! Prachtige bogen met koraal waar we onderdoor konden zwemmen en duizende vissen die boven en onder ons langs zwommen! Een van de mooiste dingen die ik ooite heb gezien(heb ik wel eens vaker gezegd maar dit was echt prachtig) en het mooie is dat er foto's zijn gemaakt onder water!

Peru
Nou en nu zit ik dus in Peru! Zondag ben ik vertrokken vanuit montanita de bus gepakt naar Guayaquil (2 uur)en van daar de bus naar Piura (8uur)een plaatsje in Peru. Daarheb ik even geslapen en toenWEER een bus gepakt naar Lima (16 uur). En nu zit ik in mijn Hostel in Limatot Vrijdag. Dus totaal heb ik behoorlijk wat uurtje in een bus doorgebracht!Maar het viel allemaal wel mee hoor, het is wel een lange reis maar debus wasconfortabel en ik heb veel nieuwe dingen gezien! Peru is een stuk groter dan Ecuadormaar ook een stuk armer!Het grootste gedeelte van mijn reis ging door de woestijn! Dit is wel mooi want de woestijn loop aan een stuk door tot aan de zee! Een mooi gezicht alleenwel een beetje saai na een tijdje! Verder heel anders dan ecuador want in ecuador was alles groen, vol met planten en bomen. Hier is het vooral zand met af en toe een struikje!

Lima is een grote stad!Heel groot! Nog groter dan Quito! Maar het isniet echt een mooie stad!Vies, druk, veel auto's en militairen op straat! Dat is wat ik voorlopig nog gezienheb... ben er ook pas net dus misschien heeft de stad meer te bieden!
Morgen ga ikproberen te paragliden, ik zit in een hostel dicht in de buurtbijeenplek waar dat kan! Dus dat wil ik wel heeeeel graag gaan doen!

Nouik hou jullie op de hoogte!(paragliden hoogte (ha-ha! niet grappig))
En de foto's probeer ik er zo snel mogelijk op te zetten!








Reacties

Reacties

Ilona

Nou nou, daar zit ik dan alweer op werk. Me kapot te vervelen. En natuurlijk op dit moment kom jij met je verhaal om me jaloers te maken hè? Nee leuk is dat :p
IK WIL TERUG CHINITO!
(nee even serieus, ik ben blij dat ik zo nog even door kan genieten ;) Nog héél veel plezier, geniet van de korte tijd die je nog in dat mooie continent!)

Iris

Chinnie!

Wederom klinkt je verhaal weer super man! Beetje teleurstellend van je barfsessies tussendoor, maarach, komen die haaien ook weer aan hun voedsel..

En gefeliciteerd met het behalen van je paddy man! Super!

Geniet nog van je tijd daar!

Liefs, Iris

Simone

¡¡¡Chinitooo!!!

¡Que chèvère!;) Wat gaaaaf! Super leuk zo'n duikcursus zeg, en je verhalen van Peru, ik ben nieuwsgierig wat je nog allemaal gaat zien en beleven!:) Geniet nog even, en ik ga je snel zien!
Liefsx

Ben

Kerel ik ben weer trots op je..

Wel balen dat je RW hebt gemist man, ik vond het echt gaaf! Limb Bizkit was echt wijs, zoiets had ik nog nooit meegemaakt!

Vind het nu wel weer tijd om naar huis te komen chin.. geniet daar nog ff en ik zie je gauw vriend!

Ciao!

Barry & Manon

Hee daar!!

Wauw! wat een gave verhalen allemaal! We zijn (wederom) jaloers! Wij hebben toevallig laatst een héle goeie 'horror'film gezien over duiken :S, dus ik bedank even hahaha

Maar nog heel veel plezier, geniet nog even van Peru, voor je het weet zit je hier weer in een lekkere zomerse hagelbui!

PS. Als je het leuk vindt kun je de 19e even laten zien hoe bruin je bent (ben ik (manon) jarig nl.) !

Klaas en Marie

Wat een super leuke en mooie foto,s weer.En de verhalen die je te vertellen hebt moeten in het echt nog mooier zijn dan zo op de pc.We kunnen niet wachten.nog een week dan is het grote avontuur alweer voorbij,dus maak er nog maar een leuke week van en tot gauw,een dikke zoen uit Doorn.

Nige en Nikki

Hee Kaneelstaafje,

Zo zo klinkt allemaal ganz gut...
Ben zeker wel jalours op je onderonsje met de zeeschildpad....

Maar Rock Werchter was ook zeker tof...

dikke kus

Roos

He conducteur!

He he, eindelijk weer een verhaaltje, en wat voor 1!!
Klinkt echt heel heel gaaf dat duiken.. jammer dat ik daar te doof voor ben ;)

En paragliden, nu ben ik nog jaloerser!! check dat zeil wel even op gaten voordat je gaat :)

nou doei Marfje, tot snel

Tessa

Hej marv
(ja ik volg je nog steeds)
Wat gaaf allemaal zeg!! Ik ben echt suuuuppeeer jaloers... Hoe lang blijf je daar nog?
Geniet er van!
xx tessa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!