Wonderbaarlijk!!!

Hallo beste mensen!

Hier komt dan mijn laatste verhaaltje uit Peru en van mijn reis natuurlijk!

Laat ik verder gaan waar ik gebleven was: Lima
In Lima heb ik een erg fijne tijd gehad! In het begin vond ik de stad erg druk, groot envies. Maar het gedeelte waar ik zat, de miraflores, is een zeer rijk en mooi gedeelte! Mijn hostel is echt een aanrader voor mensen die besluiten naar Lima te gaan! Lionbackpackers heet ´ie erg gezellig en niet te duur! Tijdens mijn verblijf in Lima heb ik een groep Israeliers ontmoet waarmee ik 2 dagen ben opgetrokken! We zijn uit geweest en ik heb samen met een israelisch meisje ayaan, een fiets gehuurd en hebben we al fietsend de stad verkend! Ook ben ik wezen parasailen langs de kust en over de gebouwen van Lima! Een zeer mooie en leuke ervaring!

Vrijdag heb ik het vliegtuig gepakt naar Cusco! Cusco is in tegenstelling tot Lima, een heel leuk, mooi en gezellig stadje! Het was mooi weer die dag, de vogeltjes floten en de straatmuziekanten lieten zich horen! Het hostel waar ik zit is zeer goedkoop (minder dan 5 dollar per nacht) en ik heb alles wat ik nodig heb!

Eergister begon mijn reis naar Machu Picchu! Hier had ik ongelofelijk veel zin in! Al vroeg in de ochtend vertrok de trein die mij naar de incatrail zou brengen. De reis duurde ongeveer 3 uur, gelukkig was het uitzicht vanuit de trein prachtig, maar toch was ik blij dat ik er uit kon! De start van een zware tocht naar de verborgen inca stad was begonnen! Ongeveer 14 kilometer klimmen, klouteren, afzien, maar ook genieten van het mooie weer en het prachtige uitzicht over bergen en rivieren! In de verte zag je de besneeuwde bergtoppen terwijl je door de steeds dichter wordende jungle loopt, een zeer bijzondere ervaring! Je zag bijvoorbeeld een bananenboom met daarnaast een spar! Het eerste gedeelte van mijn tocht eindigde bij een inca dorpje en tevens de laatste stop voor de mensen die de 4 daagse incatrail deden!

Dit Inca dorpje (waar ik de naam niet meer van weet!) was slechts een voorproefje op machu Picchu maar was bijzonder mooi! De tweede etappe van mijn tocht was gelukkig wat gemakkelijker, op het einde na. Mijn gids (privegids haha!!!) vertelde me op een gegeven moment dat we bijna bij de 'sungate' waren vanwaar je het eerste aanblik op Machu Picchu hebt! Ik weet niet waar ik de kracht vandaan haalde maar ik sprintte naar de sungate en alvoordat mijn gids de woorden 'welcome to Machu Picchu' had geschreewd stond ik al ademhappend naar het mooiste uitzicht te kijken die ik ooit heb gezien (alweer)! Machu Picchu ligt inderdaad verscholen in de bergen en door het prachtige weer straalde de stad als diamand in de zon! Even later kwam mijn gids hijgend aan en zei: welcome to Machu Picchu!

We vervolgde onze route en na iedere bocht nam ik weer een stuk of 5 foto´s! We kwamen uiteindelijk aan in de stad en vandaar kon je het mooiste kiekje maken!
Ik kan nog wel uren door vertellen maar ik kom eigenlijk niet uit mijn woorden ZO MOOI!

De tweede dag zouden we deMachu Picchuingaan,hadden we helaas erg slecht weer, veel regen, mist en het was erg koud! Maar door dit alles voelde Machu Picchu erg misterieus aan en door de wolken die voorbij komen was het toch prachtig! Deze dag zou ik eigenlijk de Wayna Picchu (de berg achter Machu Picchu) gaan beklimmen, maar helaas was die gesloten omdat de treden naar de top te glad en te gevaarlijk waren! Ik kreeg een rondleiding door de stad en keek mijn ogen uit bij al die mooie ruines en gebouwen! Ieder gebouw had wel een appart verhaaltje! Eventjes waande ik mezelf terug in de tijd, alle toeristen werden inca´s en in plaats van honden liepen er lama´s!
In één woord Wonderbaarlijk!!!!!!!!!!!!!!

Het enige nadeel van Machu Picchu is, naarmate het middag wordt komen er hordes toeristen die allemaal op een klein stukje land lopen waardoor de ervaring ietsjes minder wordt, maar gelukkig waren wij er erg vroeg en erg laat dus heel veel toeristen heb ik niet gezien gelukkig! Op de incatrail zelfs geen één!

En nu zit ik weer in Cusco waarschijnlijk ben ik nog duizenden dingen vergeten te vertellen maar dat komt nog wel! Over een paar uurtjes vertrekt mijn vliegtuig naar Lima vanwaar ik weer naar Madrid en Nederland vlieg!

Ik ben erg blij dat ik deze reis heb mogen maken, ik heb veel mogen zien, doen en beleven! Ik heb fantastische mensen ontmoet! Zonder hun had deze reis lang niet zo leuk geweest, ik ben ze dan ook erg dankbaar en kan niet wachten ze weer te zien! Ik wil iedereen bedanken voor de leuke, ontroerende, lieve en grappige berichtjes ik kan ook niet wachten jullie weer te zien! En ik zie jullie al heelsnel weer in Nederland! Ik heb nu eigenlijk wel weer zin om terug te keren naar het oude vertrouwdekoude kikkerlandje!!!

DANK JULLIE WEL!!!!!

Reacties

Reacties

Ilona

Wat een mooie afsluiter :)
wat ben je toch een heerlijke vent! :p
totheelsnelx

Ilona

P.S. Kan je eindelijk weer naar de kapper! :D

Rik

Gaaaaf man! Ik was er 2 weken geleden en sluit me helemaal bij je aan, onbeschrijfelijk mooi!!
Goeie reis naar huis en doe de Quzqueno's de groeten van me!

Nige en Nikki

Eey kaneelstaafje,

Mooi dat je het naar je zin hebt gehad.
Enne we hebben alweer zin om ouderwets te bieren..

dikke kus

Jens

Goedd Marv geniet er nog ff van en goede reis

Iris

Lieve Chinnie!

Wat een gave ervaringen allemaal man! Jij hebt echt veel gezien! Ik wist helemaal niet dat je ook nog een reis ging doen, maar goed dat je het gedaan hebt..

Wanneer ben je weer helemaal terug in het land? Lijkt me leuk om dan even een terrasje te pakken en even lekker bij te kletsen na alle avonturen.

Liefs, Iris

Barry&Manon

Hee die Marvin! Dus dit was je laatste spannende verhaal?! Kom veilig terug en misschien tot snel?!

Groetjes van de Dickenslaan

ben

kerel, woensdag avond bij mij thuis bieren oke!?

Pa

Ik ben zeer trots op je !!

Welkom thuis !!

XXX

Pascal

Whawhawiewa! Kerl, heb je op de voet gevolgd, wat een verhalen! Echt gaaf man! Zal deze keer geen lompe opmerkingen schrijven, ik hou het bij:

Welkom terug in Der Niederlande en wellicht heb je van de week zin om mee te gaan naar Bruno met Swen en Nadia, we hebben je allemaal gemist ouwe!

Tot snel kerl!

Roos

Marfje!

Wat een gave reis moet dat zijn geweest...en wat een uitsloofactie om die gids voorbij te rennen! :P

Ben blij dat je alles overleefd hebt
tot snel!

Veel plezier met je familie en vrienden knuffelen :)

Daphne

Wat geweldig weer om allemaal te lezen...! :D
Ik hoop zelf ook zeker Machu Picchu zelf een keer te mogen bewonderen....

Tot schnell!
Liefs x Daphne

rinus en marian

he marvin
echt heel mooi en leuk die fotos en je mooie verhalen. je bent nu onderweg naar huis ik hoop dat je het hier niet saai gaat vinden,na al dat avontuur,maar geloof me marvin wij zijn blij dat je weer heerlijk terug bent
en je vrienden hier zullen je snel vragen om naar de jap te gaan
he marvin welkom thuisxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

Stephanie

Je bent gelukkig weer veilig thuisgekomen =D

Bedankt voor alle leuke verhalen. Vond het erg leuk om te lezen wat je daar allemaal beleefde.

Kom je snel wel weer tegen in dit kikkerstadje hihhi

Liefs, Steph

Michelle

Heey Marvin,

weer veilig in Nederland aangekomen? Geen vliegtuigen gemist deze keer? ;) Je reis klonk super, vooral bij de Machu Picchu verhalen sluit ik me aan, wat een geweldige ervaring was dat, gewoon super! Ik moet zeggen, ik vond het hartstikke leuk om jou en de andere mensen uit je huis te hebben leren kennen. Als iedereen weer in NL is moeten we echt iets afspreken! Geniet in ieder geval nog ff na van je reis, NL is weer veel te snel zo normaal..

Tot snel Marvin! Kus Michelle

Roos

ahhh heimwee-momentje!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!